Aralık 31, 2022
120 Okunma
Yönetmen filmin son sahnesinin öneminden bahsetti.
Rian Johnson’ın “Knives Out” devam filminde, Daniel Craig ünlü dedektif Benoit Blanc rolünü yeniden canlandırıyor ve bu kez Miles Bron (Edward Norton) adındaki bir milyonerin başı çektiği ve Andi (Janelle Monáe), Birdie Jay (Kate Hudson), Duke Cody (Dave Bautista) gibi karakterlerin dahil olduğu başka bir gizemi araştırıyor.
“Glass Onion: A Knives Out Mystery” (Bıçaklar Çekildi: Gizemli Bir Serüven) adlı film hem izleyicilerden hem de eleştirmenlerden beğeni topladı ve ilk haftasında 82 milyon saat izlenerek Netflix’te haftanın en popüler yapımı haline geldi. Yönetmen Johnson, The Wrap ile yaptığı bir röportajda, filmin, Janelle Monáe’yi Mona Lisa gibi konumlandırdığı son sahnesinin öneminden bahsetti.
Johnson, Monaé’nin Glass Onion harabelerinin dışında Mona Lisa ile aynı pozisyonda otururken gördüğümüz son çekimin fikrinin oldukça erken ortaya çıktığını açıkladı ve “İkisi arasındaki bağlantı ve aynı zamanda bir şeyi görme, ardından daha yakından bakma ve başka bir şeyi görme fikri yapıya işledi” dedi.
Filmde milyarder Miles Bron, pandemi nedeniyle kapalı olan Louvre’dan dünyanın en değerli tablolarından birini ödünç alıyor. Bron, 16. yüzyıldan kalma bu şaheserle birlikte hatırlanmak istediğini açıklamasıyla ünlü. Bu sadece bir zengin insanlar meselesi gibi görünse de tablo filmde önemli bir rol oynuyor.
“Everything Everywhere All at Once” yönetmenleri Daniel Kwan ve Daniel Scheinert ile sohbet eden Johnson, Wrap’e “Onlar aynı zamanda büyük yapısal yazarlar ve filmin anlamının filmin yapısının içinde saklı olduğunu gerçekten çok güzel bir şekilde ortaya koymuşlar” dedi. Johnson sözlerine şöyle devam etti: “Ve bu, benim için de büyük ölçüde bunu yansıtıyor. Edward’ın herkesin önünde Mona Lisa hakkında konuşurken söylediği her şey, sonunda aniden Helen karakteriyle birleşiyor. Mona Lisa’yı yaktı ama Mona Lisa Helen’de yaşıyor.”
Rian Johnson, devam filmiylee, tatmin edici sonlara sahip “katil kim?” filmlerinin yönetmeni olarak ününü pekiştirdi. İlk Benoit Blanc filmi de, Ana de Armas’ın karakteri, gizem yazarı Harlan Thrombey’in tüm mirasına sahip olmasıyla tatmin edici bir sona ulaşmıştı. Filmin son anında onu, merhum yazarın aşağıda toplanan korkunç ailesinin üzerinde, balkonda durmuş kahvesini yudumlarken görmüştük. İlk filmin izinden giden “Glass Onion” da Helen’in, kız kardeşinin mirasına mümkün olan en tatmin edici şekilde sahip çıktığını gösterdi.